رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت و گو با جام جم آنلاین:

امنیتی کردن موضوع حجاب توطئه دشمن است

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز از اقدامات خودسرانه در برخورد با موضوع حجاب گفت: افرادی می خواهند با شیوه ها و روش های اشتباه با این موضوع برخورد کنند در حالیکه باید از این نوع رفتارها پرهیز شود و همانطور که در سایر موضوعات از طریق قانون اقدام می شود، در مورد حجاب هم قانونی عمل شود.
کد خبر: ۱۴۰۳۹۴۴
نویسنده مریم شریف زاده

زهره سادات لاجوردی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین با بیان اینکه سابقه پوشش در کشورمان مربوط به دیروز و امروز نیست بلکه در تمدن ما سابقه دارد، گفت؛ حتی قبل از اینکه مردم ایران به اسلام روی آورند از پوشش مناسبی برخوردار بودند.

وی ادامه داد: این روزها که شاهد عدم رعایت قانون از سوی عده محدودی در زمینه حجاب هستیم، نشان دهنده این است که دشمنان در جنگ ترکیبی که علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته اند روی موضوغ حجاب زنان هم برنامه ریزی کرده اند و از این طریق می خواهند مردم را دچار عدم یکپارچگی و وحدت کنند و به این ترتیب تفرقه ای میان آنها بوجود آورند. دست دشمن در موضوغ حجاب به وضوع دیده می شود و آنها روی موضوع رنان تمرکز کرده و به انحاء مختلف روی آن برنامه ریزی کرده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: همانطور که رهبری فرمودند بحث حجاب علاوه بر اینکه واجب شرعی است عدم رعایتش، حرام شرعی و سیاسی است و نشاندهنده این است که افرادی با برنامه ریزی نسبت به حجاب مخالف می کنند.

وی عدم رعایت حجاب توسط برخی را باعث ایجاد معضلی برای مردم عنوان کرد و افزود: چنین موضوعی نشان می دهد که عده محدودی از این طریق به مخالفت با نظام اسلامی پرداخته و البته عده ای نیز فریب خورده اند که حسابشان جداست.

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم کار فرهنگی در ارتباط با ترویج حجاب گفت: هم باید کار فرهنگی انجام داد و هم اینکه مجریان قانون با جدیت این موضوع را پیگیری کنند؛ چرا که با کار فرهنگی صرف به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید و باید کار فرهنگی و اقدام قانونی همراه با هم باشد و مانند سایر موضوعات قوانین مورد نیاز را نیز مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این ارتباط برخی مسئولان صرفا به کار فرهنگی اعتقاد دارند و به قانون توجهی نمی کنند، در حالیکه چنین شیوه هایی درست نیست.

لاجوردی در عین حال با تاکید بر لزوم پرهیز از اقدامات خودسرانه در برخورد با موضوع حجاب گفت: افرادی می خواهند با شیوه ها و روش های اشتباه با موضوع بدحجابی و بی حجابی برخورد کنند در حالیکه باید از این نوع رفتارها پرهیز شود و همانطور که در سایر موضوعات از طریق قانون اقدام می شود، در این موضوع هم قانونی عمل شود.

وی ادامه داد: وظیفه عموم مردم امر به معروف و نهی از منکر لسانی است اما برخورد قانونی وظیفه حکومت است، بنابراین امیدواریم مجریان قانون به خوبی به این موضوع واقف باشند و به آن عمل کنند تا به این ترتیب شاهد برخوردهای سلیقه ای نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها